9 BŁĘDÓW ZDROWOTNYCH, KTÓRE POPEŁNIA KAŻDY Z NAS

błędy które popełnia każdy z nas

Często nawet najprostsze błędy mogą mieć poważne konsekwencje dla naszego zdrowia. Wiele osób często nawet nie wie, że je popełnia. W tym artykule przedstawimy 9 często popełnianych błędów i kilka prostych rozwiązań, które pomogą Ci zmienić swoje codzienne życie.

1. NIE JEDZENIE ŚNIADANIA

Rozpoczęcie dnia bez śniadania jest bardzo złym nawykiem. Codziennie rano, bez wyjątków, powinieneś zacząć dzień od zdrowego śniadania, aby przygotować się na cały dzień, który jest przed Tobą. Pomijanie śniadanie znacznie zwiększa ryzyko zachorowania na cukrzycę, a nawet może prowadzić do otyłości, ponieważ organizm nie dostając wartości odżywczych będzie magazynował tłusz, który będzie pełnił rolę paliwa przez cały dzień.

Jedzenie zdrowego śniadania to wiele zalet zdrowotnych dla organizmu. Poranny posiłek poprawia metabolizm i pomaga utrzymać właściwy poziom cukru we krwi, a także poprawia koncentrację.

2. NOSZENIE CIĘŻKIEJ TOREBKI

Szykując się do wyjścia z domu pakujesz swoją torebkę i wrzucasz do niej wszystko oprócz stolika kawowego, ponieważ wydaje Ci się, że wszystko może się przydać. Nie jesteś w tym sama, ponieważ to częsty błąd popełniany przez kobiety. Nie jest to niestety zbyt dobre dla Twojego zdrowia, gdyż może powodować artretyzm, bóle pleców czy co gorsza wady postawy.

Musisz zacząć z tym walczyć! Pakując rano rzeczy do torebki zastanów się dokładnie co do niej wkładasz. Jeśli nie używasz jakiegoś przedmiotu regularnie, może warto z niego zrezygnować.

3. NIE UŻYWANIE WAGI

Większość ludzi w domu, w tym zapewne również i Ty, posiadają wagę w łazience. Jest to z pewnością idealny dodatek do jej wystroju, ale czy regularnie jej używasz? Często ludzie uważają, że problem, którego nie widać nie istnieje. Nie warto podchodzić do tego w ten sposób. Jeśli już kupiłeś wagę i posiadasz ją w domu, spróbuj ważyć się regularnie dla własnego zdrowia.

Waga każdego człowieka naturalnie się waha. Nie obawiaj się więc jeśli Twoja waga różni się nieznacznie w stosunku do poprzedniego dnia. Jeśli natomiast zauważysz zmianę na poziomie 5kg to może być sygnał do zastanowienia się nad zmianą swoich nawyków żywieniowych.

Przede wszystkim na bieżąco kontroluj swoją wagę. Łatwiej Ci będzie zrzucić kilka kilogramów, niż kilkanaście.

4. PRZETRENOWYWANIE SIĘ

Ćwiczenia i wszelka aktywność fizyczna jest bardzo dobra dla zdrowia. Wydaje Ci się zapewne, że im więcej ćwiczysz tym szybciej osiągniesz zamierzony efekt. Problem w tym, że nadmierna aktywność fizyczna również może przyczynić się do wielu problemów zdrowotnych. O przemęczenie organizmu nadmiernymi ćwiczeniami wcale nie jest trudno.

Zbyt ciężka praca organizmu może prowadzić do uszkodzeń mięśni, osłabienia układu odpornościowego lub co gorsza zmian hormonalnych, co w konsekwencji może przerodzić się w przyrost masy ciała. Broń boże nie twierdzimy, że ćwiczenia są czymś zły, ale pamiętaj by zachować umiar.

Pamiętaj o odpoczynku po treningu. Organizm musi mieć czas by się zregenerować.

5. JAZDA AUTEM Z OTWARTYMI OKNAMI

W upalny dzień nie ma nic lepszego niż jazda z otwartym oknem i charakterystyczny powiew wiatru we włosach. Problem w tym, że w ten sposób narażasz swoje płuca na szkodliwe związki, które emitują samochody. University of Southern California przeprowadził badania, w których wykazał, że tylko 6% dnia, który spędzamy jeżdżąc autem naraża nasze ciała na około 45% zanieczyszczeń, z którymi mamy kontakt przez 24 godziny.

Aby to zmienić, otwórz okna przed podróżą i wpuść do auta trochę świeżego powietrza. Zdecydowanie lepiej podczas podróży w sposób umiarkowany używać klimatyzacji. Wberw pozorom będzie to zdrowsze dla naszego organizmu, a do tego podróż autem przebiegnie ciszej niż w przypadku opcji z otwartymi oknami.

6. SPANIE ZBYT KRÓTKO

Zapewne znasz ten problem, kiedy brakuje Ci dnia na zrobienie wszystkiego co sobie zaplanowałeś. Jest to bardzo powszechne zjawisko wśród wszystkich ludzi. Problem polega na tym, że przez zbyt wiele rzeczy do zrobienia i zbyt napięty grafik zapominamy o tym aby wystarczająco się wyspać. Dorosły człowiek potrzebuje około 7,5h snu w ciągu doby. Badania wykazały, że brak snu może prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych. Nie ma znaczenia to czy jesteś zdrowy czy też nie.

W badaniu przeprowadzonym na 5600 osobach o prawidłowej masie ciała naukowcy wykazali, że osoby, które nie przestrzegały norm snu czterokrotnie zwiększyły ryzyko chorób serca i udarów. Spróbuj rozwiązać ten problem i zaplanuj swój czas na sen z wyprzedzeniem.

Przeczytaj również: Zarządzanie czasem – Jak dobrze zarządzać czasem? [PLANER DO POBRANIA]

7. ODSTAWIENIE LEKÓW

WIele osób od razu gdy poczuje się dobrze podejmuje decyzje o zaprzestaniu brania leków. W konsekwencji taka praktyka powoduje, że czujemy się jeszcze gorzej. Zależnie od przyjmowanych leków możemy doprowadzić do sytuacji, w której choroba powróci ze zdwojoną siłą i jeszcze ciężej będzie nam się z nich wyleczyć. W niektórych przypadkach może nas boleć głowa, a co gorsza odstawienie leków może spowodować drgawki.

W niektórych przypadkach może zdarzyć się tak, że lek może zagrażać naszemu zdrowiu. Wtedy jak najbardziej należy zaprzestać brania leków, ale tylko w przypadku gdy stwierdzi to lekarz.

8. NIE UŻYWANIE NICI DENTYSTYCZNEJ

Czyszczenie zębów nicią dentystyczną jest bardzo ważną częścią higieny jamy ustnej. lecz wiele ludzi ją pomija, ponieważ twierdzą, że samo szczotkowanie zębów wystarczy. Jest to bardzo złe myślenie, ponieważ zła higiena jamy ustnej może nieść za sobą poważne konsekwencje. Lekarze rekomendują by choć raz dziennie używać nici dentystycznej. W ten sposób zmniejszymy prawdopodobieństwo chorób zębów i dziąseł, które w konsekwencji mogą prowadzić nawet do wypadania zębów.

9. KORZYSTANIE Z CIEPŁEJ WODY Z KRANU

Naukowcy twierdzą, że korzystanie z ciepłej wody z kranu może spowodować zatrucie ołowiem. Ciepła woda z kranu nie jest tak świeża jak woda zimna. Na zatrucie się ołowiem narażeni są właściciele starszych domów, które posiadają rury z ołowiu. Ołów może przedostać się do wody przez skorodowane instalacje wodne. Picie dużej ilości ciepłej wody z kranu może powodować zagrożenia dla zdrowia. Szczególnie narażone są na to dzieci, u których może to spowodować uszkodzenia mózgu.

Naukowcy podkreślają, że ryzyko zatrucia ołowiem jest małe, jednak zaleca się używania zimnej wody z kranu do gotowania i picia.

9 BŁĘDÓW ZDROWOTNYCH, KTÓRE POPEŁNIA KAŻDY Z NAS
5 (100%) 1 vote

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Inline
POLUB NASZ FANPAGE!
Inline
POLUB NASZ FANPAGE!